Thursday 6 October 2011

lawatan 3 hari membuat tambah pengetahuan

HARI PERTAMA:
ke klang melawat Syarikat GREEN AGRO WORLD SND.BHD menjalani projek cili besar. Beralamat Green Agro World, No.39, Tingkat 1, Blok B, Menara Klang, Jalan Nenas 41400 Klang, Selangor. Pengalaman menyemai benih cili, dn mempelajari sedikit sebanyak untuk membuka ladang sendiri, Cuba anda semua pergi dan mengambil sedikit sebanyak pengalaman beliau Pn.Dewi Marlina (27 tahun) Pengarah Green Agro World. Peaan pojek jumlah kasar RM70,000..




HARI KEDUA:
kE N.9 (rembau) melawat seorang keusahawanan berpengalaman yang cukup meluas tentang tanaman jagung dan tanaman lain seperti timun susu dan kacang panjang. En.Rosromaizi sebagai pengarah Syarikat JAGUNG REMBAU. Beliau sebenarnya banyak pengorbanan untuk mula mencuburi taman jagung. Beliau penah gagal dalam membuat projek demikian, tetapi beliau usaha tanpa jemu. Akhirnya beliau brjaya, sekarang syarikatnya utamakan jagung lerai untuk membuat jagung cawan(sweet corn). Kami bengamil sedikit dan sebanyak pengalaman dan ilmu untuk membuka syarikat sendri dan mempelbagaikan perniagaan beliau.






HARI KETIGA:

ke MELAKA, melawat TROPICAL FRUIT FARM.  taman mini haiwan, taman mini sayur buah, taman pokok ubat-ubatan, tapak camping.. pelbagai tumbuhan yang kita sendiri tidak tahu apa keperluan tapi sekarang sedikit sebanyak tahu mengenai tanaman2 di MELAKA TROPICAL FRUIT FARM di sungai udang melaka..
AKHIR NYA DISINI PENGKOSIAN CERITA DAN PENGALAMAN SAYA BERSAMA KAWAN2..  

2 comments: